štvrtok 4. apríla 2013

Od vajíčka k motýľovi

Štyri hodiny ráno. Ja nespím, lebo vypisujem nekonečné papiere do práce. Samozrejme, nestíham ich dokončiť, tak sa na to vykašlem a idem sa konečne pripraviť na vyučovanie. Téma je životný cyklus motýľa. Hmm, čo len pre tých mojich druháčikov pripraviť, aby sa to naučili aj cudzinci, ktorých mám v triede. Hľadám po internete a objavím jeden krásny nápad. Určite sa im bude páčiť. O dve hodiny sa zobúdzam a za pol hodiny sa snažím zo seba spraviť človeka. Moja cesta vedie do obchodu, kde oblieham regál s cestovinami a hľadám tie "pravé". Zoberiem štyri balíčky a utekám zaplatiť. Asi ste teraz zvedaví, na čo sú mi cestoviny. :) Tak vám to teda prezradím. Tu je môj nákupný zoznam a postup.

Čo kúpiť v potravinách:

  • štyri druhy cestovín - tarhoňa, špirály, kolienka alebo veľké mušle, farfalle

Ďalej potrebujeme:

  • tekuté lepidlo napr. Herkules a tyčinkové lepidlo
  • plochý štetec
  • šablóna listu
  • tvrdý zelený papier
  • nožnice
  • na papieri vytlačené menovky jednotlivých fáz vývoja motýľa
  • čiernu centrafixu

Čo nachystá učiteľ:

  • vytlačí a vystrihne šablónu listu
  • vytlačí menovky
  • nachystá ostatné pomôcky
  • šablónu môže obkresliť na tvrdý zelený papier podľa počtu žiakov, alebo to nechá na žiakov

Čo zvládnu deti:

  • vystrihnú obkreslený list
  • vystrihnú menovky
  • v správnom poradí si tyčinkovým lepidlom nalepia menovky
  • pod menovky pomocou tekutého lepidla nalepia cestoviny, ktoré predstavujú jednotlivé fázy vývoja motýľa
  • fixou dokreslia šípky a napíšu do stredu ŽIVOTNÝ CYKLUS MOTÝĽA, prípadne to nalepia, ak to učiteľ nachystá, alebo im môže učiteľ pomôcť pri písaní (tak ako ja)

A tu je už obrázok našej práce:

Šablóny:

šablónu nájdete tu: http://www.sheknows.com/kids-activity-center/print/four-leaf-clover-1


Príjemné tvorenie prajem a zo zvyšku cestovín si môžete pokojne niečo chutné navariť. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára