streda 2. januára 2013

Najstaršie alebo najnovšie?

Rozmýšľam, čím začať. Tými najnovšími udalosťami alebo tými najstaršími? Hmm... Keďže moja pamäť by sa dala prirovnať k tej podarenej rybičke z filmu Hľadá sa Nemo, (myslím, že sa volala Dory) začnem radšej od toho najnovšieho a postupne budem pridávať všetko, na čo sa mi podarí spomenúť si. :)

Zbožňujem dostávať darčeky, ale ešte radšej darčeky dávam. Dnes som sa rozhodla trochu experimentovať pri výrobe voňavého mydla, ktoré chcem podarovať priateľovej mamine. 

Na stránke http://www.usikovnychruk.sk som si kúpila bielu mydlovú hmotu, farby do mydla aj levanduľovú esenciu. V kreatívnom obchodíku som si kúpila plastovú formu.

Postup výroby mydla som nenafotila, keďže je to naozaj rýchla záležitosť, ale pokúsim sa ho aspoň stručne opísať.

Najskôr som si nožíkom vydolovala kúsok mydlovej hmoty. Dala som ju do malého hrnca a na najmenšom plameni som rozpustila mydlo. Pridala som asi dve kvapky modrej farby a dve kvapky červenej. Chcela som sa dopracovať k fialovej farbe, aby ladila s levanduľovou vôňou. Pridala som aj kvapku žltej, ale to som asi nemala robiť. Farba sa mi trochu pokazila, tak som pridala ešte asi štyri kvapky modrej a štyri kvapky červenej farby. S farbou som bola viacmenej spokojná, tak som pridala pár kvapiek levanduľovej esencie. Zrejme som mala dať menej, lebo to voňalo dosť zvláštne. Alebo viac? Neviem. :) Pamätajte si, mydlo nemá vrieť, aby v ňom neboli bublinky. Keď už bolo všetko pekne zmiešané, naliala som mydlo do formy. Odporúčam to robiť rýchlo, lebo mydlo začína hneď tuhnúť. Mydlo tuhne v závislosti od formy asi hodinku alebo aj menej. Mydlo som opatrne vyklopila z formy a.... Noo, čakala som niečo lepšie, ale tak aspoň sa mám v čom zdokonaľovať. :)

Takúto formičku som použila ja. Odporúčam používať radšej silikónové formičky, lebo sa pod vplyvom tepla nedeformujú. Mne sa na plastovej forme zdeformovalo srdiečko. Silikónové formičky nájdete napr. na stránke
http://www.formicky.sk/formicky/eshop/1-1-Silikonove-formicky .


A takto vyzerajú mydielka. Majú takú zvláštnu fialkovú farbu, ale fotka aj tak trochu skresľuje. :)

Aj s darčekovým vrecúškom.
Snáď potešia.




















Verím, že vám sa podaria lepšie. A hlavne voňavejšie. :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára